A party in a glass! Met Prosecco made me do it wordt het een feest in huis. Dit vrolijk geïllustreerde boekje introduceert de wereld van prosecco: niet meer weg te denken als hét ingrediënt voor een bruisende cocktail. Expert Amy Zavatto geeft maar liefst 60 recepten voor sprankelende cocktails. Van een Sunshine Superman of een Ship to Shore, er is voor elke gelegenheid wel iets te schenken.

Review: Prosecco made me do it

Het boek bestaat uit 9 hoofdstukken: het begin | cosa è prosecco? | de beste tips | siroop | vruchtenpuree| ijzigheden | de recepten | index | dankwoord. Goed is dat er boekje niet alleen bestaat uit cocktailrecepten, maar dat er ook een geschiedenislesje wordt gegeven over prosecco. Wanneer ontstond prosecco en hoe werkt de Charmat methode om de bubbels in de fles te krijgen. Mocht je hierna meer willen weten over prosecco, dan kan ik het boek Bubbels aanraden!

Review: Prosecco made me do it

De recepten voor de siropen en purees zijn natuurlijk handig, maar het gaat natuurlijk om de cocktailrecepten! Het zijn er in totaal 60, variërend van klassiekers zoals de Bellini en de Sgroppino, maar ook meer uitdagende cocktails zoals de Sunshine Superman, Bubbly Jack Rose, Rise of the mojito en de Countess Crawley. Ik krijg in ieder geval heel veel zin om cocktails je gaan maken! En omdat je voor de meeste cocktails ±90 ml prosecco nodig hebt, kun je uit een fles een heleboel cocktails halen.. :)

Review: Prosecco made me do it

Ik kon maar 1 minpuntje ontdekken aan het boek. Alle cocktails hebben een illustratie van Ruby Taylor. Kleurrijk, maar niet heel hulpvol als je wilt weten hoe de cocktail eruit gaat zien.

Review: Prosecco made me do it