Vorig jaar schreef ik een review over het eerste boek uit de keuken van Thug Kitchen en nu is er het vervolg: Thug Kitchen Feestvoer! Een boek vol partyfood zodat je nu ‘how to party like you give a fuck!’

Thug Kitchen Feestvoer

Het boek bestaat uit 5 hoofdstukken met nieuwe recepten en een klein 6de hoofdstuk met wat handreikingen uit het eerste boek (mocht je die nog niet kennen). De hoofstukken zijn: Wake & Bake some shit (ontbijt/brunch), Pre-Party like a fucking Champ (kleine hapjes/dipjes/dingen in schaaltjes), Dress to Impress (salade/sausjes/bijgerechten), Bon Appétit Motherfucker (hoofdgerechten) en Spin the Bottle (toetjes/drankjes/zoete dingen).

Thug Kitchen Feestvoer

Allemaal weer in dat lekkere rauwe taalgebruik wat we van Thug Kitchen kennen. De recepten zijn (nog steeds) allemaal plantaardig, dus geen boter, melk en honing.

Thug Kitchen Feestvoer

Waar er in het eerste boek wat meer ‘vreemde’ ingrediënten gebruikt werden (bv kokosolie, amandelmelk en agavesiroop), nu zijn deze producten ook gewoon verkrijgbaar in elke supermarkt volgens mij. Maakt het gelijk wat laagdrempeliger om vegan te koken. Maar voor edelgistvlokken zal je waarschijnlijk wel een tripje naar de lokale biowinkel moeten maken… ;)

Thug Kitchen Feestvoer

Wat voorbeelden van recepten die je kan verwachten: koekjes van gebakken rijst & prei, loempia’s uit de oven, aardappelsalade met maanzaad, een hipster-wortelhotdog, broodje bal (bonenballen dan wel te verstaan), taart van verse mais, watermeloen met tequila salade en citrus-ijsthee met whisky. Zover ik weet zijn de meeste drankjes met alcohol ook gewoon vegan, en dat weten de makers van dit boek ook.. ;) De drank vloeit rijkelijk.. Ik hou er van! Die ijsthee met whisky is van mij! Mine..mine..mine.. ;)

Thug Kitchen Feestvoer

De fotografie is cool/hip/grappig gestyled (o.a. een Stegosaurus op de popcorn!), maar jammer is dan wel dat niet bij elk gerecht een foto is gemaakt. Als niet-vegan zou een foto me wel sneller overhalen om een recept te proberen.

Thug Kitchen Feestvoer

• Alle recepten zijn compleet plantaardig
  • Maken geen gebruik van magnetron of bewerkte producten
  • Cool gestylde fotografie
  • Het hele scheldgebeuren is een grappige gimmick

• Sommige recepten zijn bedoelt als hoofdgerecht, maar vind ik erg magertjes qua hoeveelheden
  • Niet bij elk recept een foto

Sommige recepten lijken zelfs mij (een verstokte vlees-, vis-, boter- en eiereter) lekker! :D Over het aubergineprutjes heb ik mijn twijfels, maar ben ook geen liefhebber van aubergine.. ;) Voor wie vegan is of voor wie een dagje plantaardig wil eten biedt Thug Kitchen feestvoer genoeg hapjes, drankjes, dipjes en snacks om inspiratie op te doen! :)

Dit boek is beschikbaar gesteld door Aerial Media Company.